Китай виробляє електромобілі дешевше, ніж будь-де. Головним чином це пов’язано з десятирічною політикою Пекіна щодо сприяння промисловості, яка дозволила КНР стати найбільшим у світі ринком електромобілів і контролювати глобальний ланцюг поставок для їх виробництва, включаючи сировину, пише Reuters.
Європейська комісія зауважує, що електромобілі, виготовлені в КНР, зазвичай на 20% дешевші за моделі, виготовлені в ЄС.
Ця політика також породила таких важковаговиків галузі, як найбільший у світі виробник акумуляторів для електромобілів CATL.
Вартість і переваги ланцюга поставок привернули до виробництва в Китаї іноземні компанії.
Найвідомішим із них є Tesla, чий завод у Шанхаї випустив у 2022 році понад 700 тис. авто.
До речі, антисубсидійне розслідування ЄС стосується також і електромобілів некитайських виробників, які виготовляються у КНР.
ЄС заявив, що його розслідування спрямоване на широкий спектр можливих несправедливих субсидій, від цін на сировину та акумулятори до пільгового кредитування або пільгової оренди землі.
За оцінками AlixPartners, з 2016 по 2022 рік держсубсидії КНР на електромобілі та гібриди склали $57 млрд.
Найвідоміша в Китаї програма субсидування електромобілів була спрямована на стимулювання покупок. Субсидія, яка виплачувалась автовиробнику в місці покупки, почалася в 2009 році та поступово скорочувалася до кінця минулого року.
За підрахунками China Merchants Bank International, він виплатив майже $15 млрд, щоб стимулювати попит на електромобілі.
У червні Китай оприлюднив пакет податкових пільг на суму $72 млрд протягом чотирьох років, спрямованих на збільшення продажів електромобілів та інших екологічних авто.
Місцеві органи влади продовжують пропонувати окрему допомогу або податкові знижки для залучення інвестицій у виробництво, а також споживчі субсидії.
Уповільнення попиту в Китаї посилило надлишок потужностей, який зараз становить приблизно 10 млн авто на рік.
Отже, ЄС став ключовим експортним ринком для китайського автопрому, чому сприяли суворі правила блоку щодо викидів.
За даними митниці, китайські поставки нових електромобілів та гібридів в ЄС зросли на 112% за перші 7 місяців 2023 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року та на 361% відносно 2021 р.
Єврокомісія заявила, що частка Китаю у продажах електромобілів у ЄС зросла до 8% і може досягти 15% до 2025 року.
Источник: Ukrautoprom