У Дніпрі у міському центрі соціальної допомоги (ж/м Тополя-3, вул. Комбрига Петрова, 21) працює відділення професійної реабілітації та соціально-побутової адаптації осіб з інвалідністю. Тут вони мають можливість отримати низку послуг – від навчання до психологічної допомоги. 

«Підопічні нашого центру навчаються за двома спеціальностями: швачка та оператор комп’ютерного набору. Люди з робочою групою інвалідності потім можуть працевлаштуватися, а ті, в кого неробоча група, отримують практичні навички для повсякденного життя. У нас також працює кабінет психолога та зала лікувальної фізкультури. Усі послуги надаються безкоштовно», – розповіла завідувачка відділення професійної реабілітації та соціально-побутової адаптації осіб з інвалідністю міського центру соціальної допомоги Лариса Жукова.

Наразі у відділенні обслуговуються 42 людини віком від 16 до 60 років. Протягом дня слухачі навчаються та відпочивають. Для них також організовано харчування. Реабілітаційний рік тут триває з вересня до кінця червня.

 «Я навчаюсь тут на оператора комп’ютерного набору. Нещодавно отримала роботу. Навчання у центрі дуже відрізняється від звичайних комп’ютерних курсів, адже часто люди не знають, як поводитися з особами, які мають інвалідність. А тут усе адаптовано: розклад, темп навчання, методи подання матеріалу тощо. Також ми дуже вдячні нашим викладачам, які не тільки читають матеріал, а ще й підтримують нас, дають поради», – поділилася думками слухачка центру соціальної допомоги Марина Бондаренко. 

Інга Рубашнікова пройшла навчання за спеціальністю «швачка». 

«Під час навчання я отримала неабиякі навички шиття, до того ж у нас проводилися заняття з малювання. Тепер я створюю картини. Роботи я поки не маю, однак дома шию речі для себе та рідних. У центрі нам надають реальну допомогу», – сказала дівчина.

Зі свого боку директор міського центру соціальної допомоги Максим Єрьоменко додав: «Відділення професійної реабілітації та соціально-побутової адаптації дуже потрібне людям з інвалідністю, що живуть у місті, тож ми чимдуж розвиватимемо та вдосконалюватимемо вже існуючі послуги та поступово надаватимемо нові. Так, наприклад, плануємо навчати підопічних користуватися електронним кабінетом мешканця, самостійно оплачувати комунальні платежі, а також замовляти послуги через інтернет. Також через карантинні обмеження ми активно освоюємо дистанційне навчання та спілкування, щоб не втрачати зв’язок із вихованцями».

Источник: Мост Днепр